La prova específica d’accés als Estudis Superiors de Disseny consta de dos exercicis:
1- Primer exercici (1,5 hores)
Consisteix en l’anàlisi i la crítica d’un text, d’una imatge o d’una sèrie d’imatges o materials gràfics proporcionats per la Comissió Avaluadora i procedents dels mitjans habituals de comunicació i d’informació relativa a les diferents manifestacions del disseny.
En aquest exercici es valora:
EI grau de maduresa quant a la comprensió de conceptes.
La utilització adequada del llenguatge i l’expressió escrita.
La capacitat d’anàlisi, de síntesi i de relació.
L’exercici es qualificarà de 0 a 10 i suposa un 40 % de la nota global.
2- Segon exercici (2 hores)
Té un caràcter pràctic, s’ha de basar en material proposat per la Comissió Avaluadora referent a realitats bidimensionals o tridimensionals, que han de servir de models.
S’ha de triar una de les tres propostes:
OPCIÓ A- Exercici de caràcter descriptiu que consisteix en la representació del model proposat, amb les tècniques pròpies del dibuix tècnic. En aquest exercici es valora:
L’ús del dibuix tècnic com a destresa i recurs per analitzar, sintetitzar i representar.
L’ús del dibuix tècnic com a instrument per comunicar la información significativa que es vol transmetre.
OPCIÓ B- Exercici de caràcter analític-descriptiu que consisteix en la representació del model proposat, amb les tècniques pròpies del dibuix artístic. En aquest exercici es valora:
L’ús del dibuix artístic com a destresa i recurs per analitzar, sintetitzar i representar.
L’ús del dibuix artístic com a instrument per comunicar la información significativa que es vol transmetre.
OPCIÓ C- Exercici de caràcter creatiu-comunicatiu que consisteix en el desenvolupament d’una proposta de disseny a partir d’una reinterpretació creativa del model proposat. En aquest exercici es valora:
La qualitat de la proposta de reinterpretació del model quant a singularitat i adequació a l’enunciat de l’exercici.L’adequació i la correcció de la comunicació gràfica.
L’exercici es qualificarà de 0 a 10 i suposa un 60 % de la nota global.
Per a la superació de la prova d’accés s’exigirà una qualificació final de 5 o superior i s’ha d’expressar en termes numèrics del 0 al 10 amb dos decimals, que s’han d’arrodonir a la centena més propera o, en cas d’equidistància, a la superior.
Persones aspirants amb necessitats educatives específiques
Les persones aspirants amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus, que tenguin el reconeixement oficial, poden sol·licitar els recursos addicionals o adaptacions necessàries per participar en les proves d’accés.
A aquests efectes les persones interessades han de presentar una sol·licitud i adjuntar la documentació justificativa següent:
- Certificat de reconeixement de discapacitat emès per l’equip de Valoració i Orientació corresponent de l’organisme competent o certificat mèdic oficial.
- Certificat emès per l’organisme acreditat corresponent que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn que pateix la persona aspirant.
- Dictamen d’escolarització de la Conselleria d’Educació i Formació Professional.
- Informe emès pel departament d’orientació del centre educatiu amb el detall de les adaptacions autoritzades durant els últims estudis cursats en el sistema educatiu.
Validesa de la prova
La superació de la prova específica permet participar en el procediment d’admissió a l’ensenyament per al qual s’ha superat únicament l’any acadèmic per al qual s’ha convocat la prova i permet accedir a qualsevol centre de l’Estat en què s’imparteixin aquests ensenyaments, sens perjudici de la disponibilitat de places.
Materials per a la prova
Per al primer exercici:
No s’ha de dur cap material més que un bolígraf per escriure.
Per al segon exercici:
OPCIÓ A: Compàs, joc d’escaires, llapis o portamines (2H, HB, 2B) i recanvis, regla graduat, goma d’esborrar, maquineta de fer punta (si és el cas).
OPCIÓ B: Llapis de grafit HB i 3B (o duresa aproximada). Goma d’esborrar i afilador.
OPCIÓ C: Bolígraf, llapis de mines o de grafit HB i 2H, goma d’esborrar i afilador, regla numerada o escalímetre, joc d’escaires, material per a tècniques de color: llapis de color, retoladors o ceres…
Per a tots els exercicis l’Escola proveirà el paper.